נכנס לתפקיד: הרצוג נועד עם הראיס

    דוד קורצווייל No Comments on נכנס לתפקיד: הרצוג נועד עם הראיס
    14:31
    09.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on שוברת מיתוס: מירי זורגר מגלה מהי חלת מפתח אמיתית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג נועד היום בצהריים ברמאללה עם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס בפגישת עדכון ראשונה מאז נכנס לכהונתו כראש האופוזיציה. הפגישה נערכה בעקבות הזמנה שהעביר אבו מאזן להרצוג לאחר בחירתו ליו"ר מפלגת העבודה. להרצוג נלוו חברי הכנסת עמר בר-לב ואראל מרגלית, ולאבו מאזן נלוו סגן ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד מוסטפא, ראש צוות המו"מ סאיב עריקאת, יועצו המדיני נימר חמד וראש לשכתו נביל אבו רודיינה.

    אבו מאזן הדגיש בפגישה כי הוא מוכן לצעדים אמיצים. הרצוג ועמיתיו הדגישו בפני הצד הפלסטיני את החשיבות הרבה שהציבור הישראלי מייחס לסוגיית הסדרי הביטחון, וכי חשוב להגיע להסכמה בנושא זה בהקדם.

    הרצוג סיפר למארחו כי נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ביום חמישי האחרון והבהיר לו כי מפלגת העבודה בהובלתו תיתן גיבוי מלא לכל צעד היסטורי שיוביל לשלום, וכי הוא מאמין שעל שני המנהיגים להיכנס כעת לחדר, להסתכל אחד לשני בעיניים ולהגיע להסכם.

    אבו מאזן סיפר כי הוא מצפה למפגש עם סטודנטים ישראלים שייערך בשבוע הבא בליווי השדולה לקידום חזון שתי המדינות בראשות ח"כ חיליק בר, ואולם הביע דאגה עמוקה מן הפרסומים לפיהם התוכנית לבניית 20 אלף יחידות דיור לא בוטלה אלא הוקפאה לזמן מוגבל בלבד. הוא הבהיר כי הוא רואה בכך סכנה לתהליך כולו. בסוגיה הכלכלית הסכים אבו מאזן עם רעיונות שהעלה ח"כ אראל מרגלית בכל מה שקשור ליוזמות כלכליות משותפות שניתן ליישמן כבר בטווח הקרוב.

    ח"כ הרצוג אמר לאחר הפגישה כי "התרשמתי שיש פרטנר שמוכן ללכת כברת דרך לשלום ולצעדים מקוריים ואמיצים בנושאי הליבה. הבעתי בפני אבו מאזן את הצורך להגיע להסדרים מהותיים בתחום הביטחון כדי להבטיח את עתידם המשותף של ילדינו, ולחתור באומץ להסכם ולמימוש חזון שתי המדינות על בסיס חילופי שטחים. חזרתי והדגשתי בפני אבו מאזן, כפי שהדגשתי בפני נתניהו, שקיימת בפנינו הזדמנות היסטורית לשלום ועלינו לעשות כל שבאל ידינו לממשה וכי מפלגת העבודה תסייע בכל דרך למימוש החזון הזה באמצעים הפוליטיים והציבוריים העומדים לרשותה".



    0 תגובות